Hoelang bestaat HomeMatching?
HomeMatching is opgericht in 2018 door Herman van Losenoord. Lees hier meer over HomeMatching.

Is HomeMatching ook voor huur?
Momenteel is HomeMatching alleen toegankelijk voor de koopwoningmarkt. We hebben de ambitie om in de nabije toekomst ook toegankelijk te worden voor de huursector.

Wat kost het om deel te nemen op HomeMatching?
Je kunt gratis een account aanmaken als gebruiker, woningzoeker, of woningeigenaar. Daarnaast zijn er twee abonnementsopties: Pro Account en Verified Account.

Wat is een Verified Account?
Met het Verified account:

  • Kun je meerdere zoekprofielen toevoegen;
  • Ontvang je realtime meldingen bij nieuwe matches (in plaats van elke 24 uur);
  • Wordt de geschatte woningwaarde bij elke woning getoond
  • Krijg je een verified badge. Je wekt meer vertrouwen omdat je laat zien dat je een serieuze woningzoeker en/of koper bent;

Wat is een gebruikersaccount?
Met een gebruikersaccount beheer je zelf je gegevens en kun je acties doen op HomeMatching. Je bent verantwoordelijk voor de juistheid van de gegevens die je plaatst. Het is niet toegestaan om andermans inloggegevens te gebruiken of de huisregels van HomeMatching te overtreden. HomeMatching is niet aansprakelijk voor de gegevens op je account.

Zijn er meer foto’s van een woning te zien?
Alle foto's die de eigenaar heeft toegevoegd, worden getoond op de woningpagina. HomeMatching heeft geen extra foto's. Wil je graag meer foto’s zien? Vraag dan de eigenaar om meer foto’s toe te voegen, middels een (gratis) berichtje.

Waar kan ik foto’s aanpassen en toevoegen?
Om foto’s van je woning toe te voegen:

  1. Log in op HomeMatching.
  2. Klik rechtsboven op je profielfoto (of het groene HomeMatching-logo).
  3. Klik op ‘Mijn woningoverzicht’.
  4. Klik op ‘Woning beheren’ en vervolgens op ‘Woningprofiel wijzigen’.
  5. Voeg de gewenste foto’s toe en klik op ‘opslaan’.

Waarom kan ik mijn woonstatus niet zelf op "Te koop" zetten?
We moeten voldoen aan bepaalde regels voordat we een woning te koop mogen aanbieden (zoals eigendoms- en identiteitschecks). Na het doorlopen van deze stappen kunnen we de woning officieel te koop aanbieden. Bekijk alle stappen in “Mijn verkoopdossier”.

Waarom kan ik geen bezichtiging aanvragen als een woning nog niet te koop staat? Woningen die op HomeMatching te koop staan, hebben de vereiste stappen doorlopen. Alleen voor deze woningen kunnen we een geldige transactie faciliteren.

Hoe pas ik mijn zoekopdracht aan?
Om je zoekopdracht aan te passen:

  1. Log in op HomeMatching.
  2. Klik rechtsboven op je profielfoto (of het groene HomeMatching-logo).
  3. Klik op ‘Mijn bewaarde zoekopdrachten’.
  4. Klik rechtsboven op het potloodje om je zoekopdracht te wijzigen.

Waar pas ik gegevens over mijn woning aan?
Om gegevens over je woning aan te passen:

  1. Log in op HomeMatching.
  2. Klik rechtsboven op je profielfoto (of het groene HomeMatching-logo).
  3. Klik op ‘Mijn woningoverzicht’.
  4. Klik op ‘Woning beheren’ en vervolgens op ‘Woningprofiel wijzigen’.
  5. Wijzig de gegevens over je woning.

Kan ik een extra zoekprofiel maken?
Met een Pro Account kun je meerdere zoekprofielen toevoegen. Een gratis account beperkt zich tot één zoekprofiel.

Waar kan ik mijn berichten teruglezen?
Je kunt alle verstuurde en ontvangen berichten teruglezen via het berichtensysteem van HomeMatching. Notificaties zijn ook te vinden in je berichten-inbox. Wanneer je een bericht verzendt, ontvangt de ontvanger een e-mailnotificatie. Bij een reactie ontvang je zelf ook een e-mail.

Ik krijg geen reactie, wat nu?
Als je geen reactie krijgt, kunnen er meerdere oorzaken zijn:

  1. De ontvanger heeft nog geen tijd gevonden om te reageren.
  2. De ontvanger is vergeten te reageren.
  3. Je bericht is in ‘ongewenste e-mails’ beland.
  4. De ontvanger gebruikt het e-mailadres niet meer.

Wat te doen?

Tip 1. Stuur nog een bericht: "Ik krijg het idee dat mijn bericht niet goed ontvangen is, klopt dit?"
Tip 2. Als de ontvanger een woningeigenaar is, stuur dan een persoonlijk kaartje via de post met je bericht.
Tip 3. Meld het bij HomeMatching, zodat we kunnen onderzoeken wat er precies misgaat.

Wat betekent ‘bij juiste condities’?
De eigenaar verkoopt onder specifieke voorwaarden, zoals:

  1. Na het vinden van een volgende woning.
  2. Bij een goed bod.
  3. Na vertrek van het laatste kind.
  4. Na oplevering van een nieuwbouwwoning.
  5. Bij een wijziging in werksituatie, etc.

Tip! Als een woning met het label 'bij juiste condities' aansluit bij jouw wensen, stuur dan een berichtje om te vragen naar de condities. Dit kan eenvoudig via de knop ‘contact opnemen’ op het woningprofiel. Vergeet niet de woning te 'liken' om op de hoogte te blijven van ontwikkelingen.

Hoe verwijder ik mijn woning?
Om je woning te verwijderen:

  1. Log in op HomeMatching.
  2. Klik rechtsboven op je profielfoto (of het groene HomeMatching-logo).
  3. Klik op ‘Mijn woningoverzicht’.
  4. Klik op ‘Woning beheren’.
  5. Klik op ‘Woningprofiel verwijderen’.

Hoe verwijder ik mijn profiel?
Om je profiel te verwijderen:

  1. Log in op HomeMatching.
  2. Klik rechtsboven op je profielfoto (of het groene HomeMatching-logo).
  3. Klik op ‘Mijn account’.
  4. Klik op ‘Verwijder account’.

Onbeantwoorde vraag?
Staat jouw vraag niet in deze lijst? Laat het ons weten! Stuur je vraag naar [email protected] en we helpen je graag verder.